was successfully added to your cart.

Case Study: Houzz.com. Od 120 tysięcy do 3 milionów produktów w dwa lata.

Play

Rozwiń swój e-biznes jak houzz.com
Case Study: Houzz.com. Strona internetowa i społeczność online, sklep
Nisza/ przemysł: Architektura, projektowanie wnętrz, dekorowanie, projektowanie krajobrazu (ogrodów), majsterkowanie
Założyciele: Adi Tatarko, Alon Cohen.
Rok powstania: Luty, 2009
Baza: Palo Alto, Kalifornia, Stany Zjednoczone
Miesięczna liczba indywidualnych użytkowników:  20 milionów
Ilość produktów na stronie: 3 miliony (wzrost w skali roku o +590%)

Początki:

Początki Platformy internetowej Houzz sięgają 2009 roku, kiedy Adi wraz z mężem Alonem rozpoczęli przebudowę swojego domu. Ich własne pomysły oraz idee architekta pracującego nad projektem, okazały się niewystarczające. Małżeństwo rozpoczęło współpracę ze znajomymi designerami oraz konstruktorami mieszkającymi w okolicy. Stworzono bazę online, do której mogli oni przesyłać zdjęcia z własnych portfolio, umożliwiające dyskusję oraz znalezienie najlepszego rozwiązania dla projektu Adi i Alona.

Bardzo szybko do projektu dołączyli inni architekci, inżynierzy, budowniczowie, projektanci kuchni, instalatorzy oświetlenia, (etc), właściciele domów ze Stanów Zjednoczonych oraz spoza ich granic.

Promocja:

Profesjonaliści opowiadali o projekcie swoim znajomym, ci z kolei kontaktowali się z właścicielami projektu, prosząc o otwarcie dla nich kategorii na stronie. Opowiadali również swoim klientom, zachęcając ich do partycypacji w dyskusji na stronie Houzz. To samo działo sie w drugim kierunku: klienci polecali platformę profesjonalistom. Houzz skutecznie połączył osoby dokonujące zmian z swoich domach, budujące nowe, z okolicznymi profesjonalistami.

2009 to również czas kryzysu w branży budowlanej. Wielu profesjonalistów znalazło się nagle bez pracy. Houzz stworzył społeczność w świecie architektury i domu, napędzając rozwój będącej w depresji branży. Platforma nie wymagała reklamy, zadowoleni użytkownicy opowiadali o niej swoim znajomym i tak ich liczba szybko rosła.

Inwestorzy:

Do tej pory projekt pozyskał  48,6 miliona dolarów wsparcia finansowego.

Kultura firmy:

Nacisk kładziony jest na stworzenie grupy przyjaciół, atmosfery rodziny. Nowo zatrudniane osoby (specjaliści w swoich dziedzinach) traktowane są jak partnerzy, zamiast po prostu pracownicy. Pracują razem w jednej otwartej przestrzeni.

Według tworów Houzz, kluczem do zbudowania skutecznego rynku w internecie, jest słuchanie użytkowników platformy, zarówno kupujących jak i sprzedających. Houzz stosuje ową zasadę pytając użytkowników o oczekiwania i uwagi, następnie wprowadzając je w życie. Ułatwiły to aplikacje na smartfony, jakie Houzz stworzył w roku 2012 oraz 2013.

Adi Tatarko: „Sądzę, że jest bardzo ważnym  słuchanie obu stron i kreowanie produktu dla Twoich użytkowników. Nie tworzysz go dla inwestorów, bądź by prezentował sie dobrze w PowerPoincie. Budujesz go dla prawdziwych ludzi i to ich powinieneś słuchać.” (TechCrunch Disrupt Conference, wrzesień 2013)

Dodatkowym czynnikiem przyśpieszającym obecnie rozwój platform internetowych jest gwałtowny wzrost ilości sprzedawanych narzędzi internetowych, w szczególności smartfonów i tabletów. Dzięki nim łatwo i szybko połączymy się z internetem, wykonamy dobrej jakości zdjęcie i załadujemy je do Internetu, dokonamy zakupu. Statystyki Houzz pokazują, które media należą do ulubionych wśród internautów (dane: Houzz, kwiecień 2014):

Na stronie Houzz znajdziesz:

  • Ponad 3 miliony zdjęć (inspiracje-zdjęcia, wzrost o 230% w skali roku)
  • 10 tysięcy artykułów (wzrost o 143% w skali roku),
  • Ponad 400 tysięcy profili profesjonalistów (ich portfolia, recenzje)
  • 800 tysięcy dyskusji (wzrost o 225% w skali roku), na linii klient-profesjonalista
  • Ponad 3 miliony produktów (wzrost o 590% w skali roku)

Dostosowując się do oczekiwań użytkowników, dając im możliwość załadowań i oglądania inspirujących zdjęć z zakresu architektury, partycypacji w dyskusji, konsultacji z profesjonalistami, strona zanotowała wzrost ilości użytkowników z 5,5 miliona w roku kwietniu 2012 do 23 milionów w kwietniu roku 2014, ze 120 tysięcy produktów do 2,5 milionów w przeciągu owych dwóch lat.

Wspomniane wyżej zapełniające rynek tablety i smartfony zmieniły oczekiwania internautów. Warto pamiętać o sile społeczności, wysokiej jakości treści, zdjęć oraz filmów, które wizualnie pomogą użytkownikom w znalezieniu rozwiązania ich problemu oraz zakupu produktów.

Author Martyna Bizdra

Zajmujaca sie e-commerce od ponad dwóch lat, pracująca w internecie od 5-ciu, z wykształcenia architekt, z zamiłowania przedsiębiorca, pasjonatka natury, gór, zwierząt, rozwoju osobistego. Patriotka. Kreatywna perfekcjonistka, jest tam gdzie otwarta przestrzeń, góry i ocean.

More posts by Martyna Bizdra

Wszelkie Prawa Zastrzeżone Polska Pszczoła