Świąteczne zakupy online! to tytuł podnoszący ciśnienie właścicielom sklepów www. Jak są prognozowane? przyjrzyjmy się infografice. Coraz więcej osób dokonuje zakupów online, mamy coraz bezpieczniejsze telefony. Jednak, jak ilośc sprzedaży przedstawia się w rzeczywistości?

Zakupy online to na całym świecie trend rosnący. Doskonałym przykładem w tym zakresie są konsumenci w Stanach Zjednoczonych. Tutaj okres pomiędzy tzw. Czarnym Piątkiem (Black Friday – z reguły ostatni piątek listopada, dzień po Święcie Dziękczynienia) a Bożym Narodzeniem, jest okresem największych zakupów. Amerykanie wydają wówczas setki i tysiące dolarów na prezenty i inne towary, korzystając z oferowanych wówczas obniżek i promocji.

Oto interesujące dane w tym zakresie:

  1. Wylicza się, że po raz kolejny nastąpi wzrost sprzedaży online w okresie świątecznym: w 2013r. było to $ 62.11 milionów, zaś w 2014r. liczba ta ma wzrosnąć do $72.41 milionów.
  2. Aż 33% całej sprzedaży w internecie dokonana zostanie za pomocą urządzeń przenośnych: telefonów komórkowych i tabletów.
  3. Dla 91% kupujących to niska cena jest istotnym czynnikiem w podejmowaniu decyzji o zakupie.
  4. Kolejnym ważnym czynnikiem jest oferowanie przez sprzedawców nieodpłatnej wysyłki towarów: aż 83% kupujących jest gotowa zaczekać dłużej na zakupione produkty, w sytuacji, gdy jest w takim przypadku oferowana nieodpłatna wysyłka. Z badań wynika również, że aż 49% kupujących zrezygnowało z dokonania zakupu z uwagi na koszty wysyłki.
  5. Kupujący spędzają również coraz więcej czasu na czytaniu dodatkowych informacji, opinii na temat poszczególnych produktów. W 2013r. kupujący sprawdzali aż 13 źródeł informacji o danym produkcie.
  6. Dla 74% kupujących bardzo ważnym elementem w procesie zakupu towarów jest bezproblemowy, łatwy i szybki proces składania zamówienia.

Rynek polski a amerykański

Choć dane te dotyczą rynku amerykańskiego, to nie trudno się domyślić, że częsć z prezentowanych powyżej danych można odnieść również do rynku polskiego. W szczególności dotyczy to: bezproblemowego procesu składania zamówienia czy kosztów wysyłki oraz oferowanej ceny produktów.

A oto ciekawa infografika, która prezentuje powyższe oraz inne dane:

 

Holiday Shopping Statistics and Trends

Infographic by- Invesp

Wszelkie Prawa Zastrzeżone Polska Pszczoła