was successfully added to your cart.

Jak rozpocząć badanie rynku online. Część pierwsza

Andrzej, o którym opowiedziałam Ci w poprzednim artykule, całkiem naturalnie stał się wędkarzem kultowym. Łowił, co chciał i wracał z koszem pełnym ryb. Coś robił właściwie, inaczej niż zastępy kolegów wędkarzy, łowiących znacznie mniej ryb. Znalazł prosty sposób na wspaniałe wyniki.

Gdy pojawia Ci się pomysł na biznes w internecie, jesteś pełen zapału i fascynacji. Zaczynasz budować stronę, pisać artykuły, spędzasz godziny na rozbudowywaniu platformy internetowej, może nawet kilka osób już wie o Twoich działaniach. Tymczasem niewiele osób pojawia się na Twojej stronie i mimo upływającego czasu, tendencja ta nie chce się zmienić.

Drugi scenariusz: masz pomysł na biznes w internecie, budujesz platformę online. Dużo wkładasz w nią pracy, plus pieniędzy i czasu. Wiesz, że idea jest trafiona, widzisz potrzeby rynku, znasz statystyki, a nisza, w której rozwijasz firmę, ma tendencję zwyżkową. Jednak na Twojej stronie brakuje przepływu życiodajnej krwi jaką dla biznesu są ludzie. Czas upływa, odwiedzający się pojawiają, ale nie masz sprzedaży!

Co łączy te dwa scenariusze?

Cech wspólnych jest wiele, ale jedna przeważa.
Odpowiedz na pytanie: Czy dobrze znasz swój rynek, odbiorców oraz konkurencję?

Wspomniany wyżej przeze mnie Andrzej, zapełnił cały zeszyt danymi na temat zwyczajów ryb. Łowienie stało się jego obsesją. I na wyniki nie trzeba było długo czekać.

Jak wygląda to w Twoim przypadku?

Kto jest Twoim idealnym klientem, gdzie spędza czas online, jakie ma problemy?

A Konkurencja? Jak zbudowana jest ich strona internetowa, czy podejmują również działania w świecie offline w kierunku promowania swego biznesu, jakich słów kluczowych używają, jakie stosują metody uzyskania lepszej widoczności w wyszukiwarkach takich jak Google, Yahoo, czy publikują artykuły, zdjęcia, filmy wideo?

Być może po prostu nie wiesz jak się za to zabrać i zadanie Cie przytłacza.

W ciągu następnych kilku artykułów opowiemy Ci jak prześledzić od kuchni działania konkurencji i poznać swojego idealnego odbiorcę. Poprzez to łatwiej zrozumiesz jego potrzeby, czy problemy oraz dostosujesz swój produkt by pomógł mu je rozwiązać.

Author Martyna Bizdra

Zajmujaca sie e-commerce od ponad dwóch lat, pracująca w internecie od 5-ciu, z wykształcenia architekt, z zamiłowania przedsiębiorca, pasjonatka natury, gór, zwierząt, rozwoju osobistego. Patriotka. Kreatywna perfekcjonistka, jest tam gdzie otwarta przestrzeń, góry i ocean.

More posts by Martyna Bizdra

Wszelkie Prawa Zastrzeżone Polska Pszczoła