was successfully added to your cart.

Jak stworzyć innowacyjne produkty. Produkt Przyszłości: bezkablowa winda w budynkach

A co jeśli…

To pytanie rozpoczęło wiele rewolucyjnych zmian naszego świata, od zaprojektowania samochodu Forda przez Henriego Forda, odkryć dokonanych przez Alberta Einsteina, wynalezienia żarówki przez Edisona, pierwszego całkowicie napędzanego energią słoneczna samolotu solarnego Solar Impulse (przez Bertrand Piccard oraz inżynierów szwajcarskich) i wiele innych. Silna wiara w marzenia, jaką mają dzieci, przeniesiona w dorosłość, wsparta pracą, potrafi przynieść zmieniające obraz świata rezultaty. Znanym przykładem jest również Steve Jobs, wizjoner w świecie technologii.

 

 

Najpierw pojawia się marzenie, głębokie pragnienie, ciekawość, a za nimi idzie praca nad znalezieniem rozwiązania, wspierana wiarą w zrealizowanie tego, co inni uznają za niemożliwe. Napoleon Bonaparte mawiał:

W moim słowniku nie ma słowa niemożliwe. Napoleon Bonaparte Click To Tweet

Przyszłość biznesu

Sir Richard Branson zapytany o źródło swojej niegasnącej kreatywności, podał: ciekawość świata, wrażliwość na jego problemy dnia dzisiejszego oraz nadchodzące. Tworzone przez niego nowe firmy (ich liczba przekracza 400), stanowią rozwiązania problemów: bezpieczeństwa (szybkie i bezpieczne pociągi), tańszej, o cenionej obsłudze klienta, komunikacji (linie lotnicze Virgin), telefonii komórkowej dla młodych, która umożliwia tanie abonamenty na krótki czas, bez zobowiązań (Virgin Mobile), szkoły biznesu w Afryce, pomagające lokalnym społecznościom, oraz wiele innych.

Powiesz, ale Branson miał miliony na owe inwestycje, nie zaczynał od zera. Tak, to prawda. Wprowadzenie nowej telefonii komórkowej, to sprawa nierealna, bądź w najlepszym przypadku, niezwykle trudna do zrealizowania, gdy operuje się ograniczonym budżetem. Natomiast, sprawa wygląda zupełnie inaczej, gdy wymyślasz produkt innowacyjny, którego nikt przed Tobą nie wymyślił. W dalszej części artykułu opowiemy Ci o ciekawym nowym produkcie: Windzie bezkablowej, która ma przemieszczać się nie tylko w górę i w dół, ale również w lewo i prawo.

W jaki sposób możesz wymyślić nowy produkt, produkt przyszłości?

Z pomocą przychodzi tu Jakub B. Bączek, złoty medalista Mistrzostw Świata w siatkówce w roku 2014. Był psychologiem polskiej kadry siatkarzy w trakcie trwania mistrzostw, jest twórcą i właścicielem kilku biznesów.

Jakub B. Bączek podaje trzy drogi do szukania nowych pomysłów:

1. Program Dragon’s Den (wersja amerykańska, australijska, brytyjska): link do wersji angielskojęzycznej znajdziesz tu
2. Podróżowanie: podróżuj po świecie i oglądaj jakie rozwiązania stosowane są w innych kulturach. Baw się i poznawaj nowych ludzi. Może się zdarzyć, że to co zobaczysz w innym kraju, nie jest w Polsce jeszcze obecne. Bądź po prostu pierwszym
3. Role społeczne, grupy społeczne. Pomyśl o 10 swoich rolach społecznych, grupach społecznych do których należysz. Może być to: student/studentka, ojciec/matka, sympatyczka jogi, kochająca uczyć się nowych języków, podróżnik, miłośnik zwierząt, w szczególności kotów, psów, lotnik szybowców itp.
Następnie, zastanów się, jakie produkty byłyby potrzebne tym ważnym dla Ciebie grupom społecznym, a których nie ma jeszcze na rynku, bądź które możesz wykonać lepiej, niż zrobiono to do tej pory.

 

 

Więcej informacji znajdziesz w jego książce „Zarobić milion idąc pod prąd”. Gdy dostrzegasz, że jakaś usługa, rzecz, może być wykonana lepiej: to znaczy z mniejszym użyciem energii, produkując mniej odpadów, szybciej, zapewnić większe bezpieczeństwo, komfort, działaj.

Innowacyjne produkty i poprzedzające je problemy

James Martin, założyciel Oxford Martin School, na Uniwersytecie w Oxford, zajmującego się głównie wspieraniem innowacyjności, badania wpływu przeszłości i teraźniejszości na nadchodzące zmiany klimatu, wzrost liczby globalnej populacji, autor 104 książek z zakresu sytuacji świata i nadchodzących wyzwań, twierdzi, że na rozwiązanie czekają kluczowe problemy XXI wieku:

  • Globalne Ocieplenie. Postępujący wzrost temperatur, topnienie lodowców, wzrost poziomu wód, zwiększająca się siła huraganów, masowo ginące gatunki zwierząt i roślin
  • Gwałtowny wzrost globalnej społeczności, której liczba przekroczyła w 2015 roku:  7 miliardów 317 milionów ludzi. badania wskazują, że do roku 2050, liczba ta wzrośnie do 8,3 bądź nawet 10,9 miliarda osób (Wikipedia). Skutkuje to wzrostem produkcji gazów cieplarniach do atmosfery (wytwarzanych na przykład przy produkcji energii), produkcji śmieci, zapotrzebowania na wodę pitną, produkty spożywcze, pracę
  • Zmniejszanie się globalnych zasobów wody pitnej. Wysychają rzeki oraz jeziora. Farmerom zacznie brakować wody do nawadniania pól i produkcji żywności
  • Destrukcja fauny i flory oceanów. Obecnie, pozostało tylko 10% populacji ryb jadalnych, w tym dorsza, którego ławice w rejonie Przylądka Race (Nowa Funlandia, północno-wschodnia Kanada) oceniane były w roku 1951 na 1,6 miliona ton. W roku 1991, liczba ta zmniejszyła się do 130 000 ton, by w niedługim czasie zmaleć do 22 000 ton)
  • Plaga głodu w błędnie zarządzanych krajach Afryki, Ameryki Południowej, Azji. Tu ważne jest również zaznaczenie ekstremalnego głodu. Szacuje się, że do 3 miliardów ludzi na świecie żyje na granicy śmierci głodowej
  • Rozprzestrzenianie się pustyń
  • Migracja: Stale zwiększająca się skala migracji ludności z biednych obszarów do miast, w poszukiwaniu lepszych warunków życia
  • Epidemie: Rozwój epidemii AIDS
  • Zagrożenia technologiczne: Rozwój inteligencji komputerów
  • Religijny ekstremizm
  • Rozrost tak zwanych „shantycity”, w których panuje ekstremalna przemoc, oraz ubóstwo. Młodzież zamieszkująca te rejony nie ma większych szans na wyrwanie się z owych kręgów.
  • Zagrożenie wojną globalną

i wiele innych. Każde z przedstawionych zagrożeń zarówno dla ludzi jak i ekosystemu, wymaga nowych innowacyjnych produktów, nowych usług, tworząc szanse biznesowe o niewyobrażalnym wręcz potencjale pieniężnym oraz innowacyjnym. Innowacyjna gospodarka jest przyszłością świata. Potwierdza to na przykład zaangażowanie potęg świata biznesu takich jak Google w finansowanie i reklamowanie projektu Solar Impulse 2 (pierwszy na świecie samolot napędzany tylko i wyłącznie energią słoneczną, aktualnie okrążający Ziemię). Innowacje w biznesie będą stałym elementem świata przyszłości.

Solar Impulse 2

Solar Impulse 2, zdjęcie www.solarimpulse.com

Wyobraź  sobie świat przyszłości, w którym życie oparte jest na produktach ułatwiających egzystencję, podróżowanie, produkcję żywności, opartych na czystej energii, wspierających środowisko naturalne. Znajdziesz w nim też rzeczy łamiące standardy. Gdy któryś z problemów świata jest dla Ciebie ważny i chciałbyś pomóc w jego rozwiązaniu, nie zrażaj się brakiem pomysłów.

Długo­let­nie błądze­nie w ciem­nościach w poszu­kiwa­niu praw­dy od­czu­wanej, lecz nieu­chwyt­nej, głębo­kie prag­nienie oraz przep­la­tające się ze sobą ok­re­sy wiary i zwątpienia, które pop­rzedzają jas­ne i pełne zro­zumienie, zna­ne są wyłącznie tym, którzy sa­mi ich doświadczyli.  Albert Einstein

 

Winda. Większości z nas kojarzy się ona z drogą w górę bądź w dół. Pierwsza winda pojawiła się w roku 1854. A co, gdybyś mógł przemieszczać się w niej również w poziomie?

Produkt Przyszłości: winda bezkablowa

Firma ThyssenKrupp AG to niemiecki koncern składający się z ponad 670 firm, zlokalizowanych na całym świecie, zatrudniający ponad 190 000 osób. Jest jednym z głównych producentów stali. Jej amerykański oddział, ThyssenKrupp North rozwija właśnie prototyp windy bezkablowej, opierającej się na tak zwanej lewitacji magnetycznej (technologia maglev), który ma zostać zainstalowany w 60-cio piętrowym budynku zlokalizowanym na terenie technologicznego kampusu firmy w Rottweil w Niemczech, już w roku 2016.

 

 

Andreas Schierenbeck (CEO ThyssenKrupp Elevator AG) podaje, że pracownicy biurowi Nowego Yorku tracą ponad 16,6 lat czekając na windy, oraz 5,9 lat na przemieszczanie się w windach. Firma wierzy również, że nowa technologia pozwoli na zwiększenie o 25% powierzchni budynku. Kabina windy oraz jej drzwi zbudowane zostaną z nowych lżejszych materiałów, co przyczyni się do zmniejszenia wagi windy o około 50%! Dodatkowo, poruszać się będzie z prędkością 5 m/s.

Potrzebni Innowatorzy!

Wspomniana wyżej urbanizacja, przemieszczanie się ludności z terenów wiejskich, biedniejszych do miast, wymaga zmian z planowaniu miast, budowie budynków, miejsc parkingowych. W opublikowanym w roku 2012 raporcie, jedna z najlepszych na świecie firm konsultingowych, McKinsey Global Institute podała, że do roku 2025, potrzebne będzie zbudowanie nowej przestrzeni biurowej i urbanistycznej w wielkości ponad 85% obecnie istniejącej. Oznacza to, że inwestycje wymagać będą sumy rzędu 58 trylionów Euro.

Mieszkańców miast jest coraz więcej, jednak przestrzeni coraz mniej. Oznacza to jedno: Przyszłość należeć będzie do innowatorów i wynalazców.

Co myślisz o zmianach pojawiających się w naszym życiu? jak sobie z nimi radzisz, czy lubisz marzyć? Podziel się odpowiedzią z komentarzu poniżej.

 

[tagline_box backgroundcolor=”” shadow=”no” shadowopacity=”0.1″ border=”1px” bordercolor=”” highlightposition=”top” content_alignment=”left” link=”” linktarget=”_self” modal=”” button_size=”” button_shape=”” button_type=”” buttoncolor=”” button=”” title=”” description=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””]http://en.wikipedia.org/wiki/World_population http://tvn24bis.pl/wiadomosci-gospodarcze,71/myslisz-o-wlasnym-biznesie-oto-szesc-branz-przyszlosci,420044.html http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/aplikacja-17-letniego-polaka-zdobywa-swiat,542715.html http://www.akademiasiatkowki.com.pl/b/umysl-zwyciezcy/0?r=422 http://manager.money.pl/strategie/zarzadzanie/artykul/podpowiadamy;jak;stworzyc;innowacyjny;produkt,64,0,1498176.html http://www.jamesmartin.com/book/megaproblems.cfm http://www.thyssenkrupp-elevator.com/Show-article.104.0.html?&L=1&cHash=08b38cb686f00ec874ad82c44c737427&tx_ttnews%5Btt_news%5D=546 www.solarimpulse.com[/tagline_box]

 

Weź Udział w Konkursie

Polska Pszczoła

Author Martyna Bizdra

Zajmujaca sie e-commerce od ponad dwóch lat, pracująca w internecie od 5-ciu, z wykształcenia architekt, z zamiłowania przedsiębiorca, pasjonatka natury, gór, zwierząt, rozwoju osobistego. Patriotka. Kreatywna perfekcjonistka, jest tam gdzie otwarta przestrzeń, góry i ocean.

More posts by Martyna Bizdra

Wszelkie Prawa Zastrzeżone Polska Pszczoła